Daikin Nepura ja Daikin Cloud Service (DCS)
![](/content/ilmalampopumput/images_nepura/dcs.jpg)
Daikin Nepura sarjan ilmalämpöpumpuissa on paljon merkittäviä uusia innovaatioita ja nyt myös markkinoiden ensimmäinen aito mahdollisuus etäpalveluun asiakkaalle Daikin pilvipalvelun kautta. Asiakkaamme voivat halutessaan liittää laitteensa Daikinin etäpalveluun joka varastoi laitteen tuottamaa dataa myöhempää analyysiä varten 2 kuukauden jaksoissa.
Daikin Nepura etäpalvelun tarkoitus
Daikin ilmalämpöpumppujen perusta on korkeassa laadussa, valmistuksesta loppukuluttajalle saakka ja DCS (Daikin Cloud Service) mahdollistaa aivan uuden tavan laadun takaamisesta kuluttajalle sekä helpottaa asennusliikkeen työtä kun diagnostiikka ja huoltotarpeen arviointi voidaan osin tehdä etänä.
Daikin Nepura (N) mallisto on ainoa jossa tällainen mahdollisuus on valmiina. Asiakkaanamme voit siis halutessasi päästää Lämpötilamestarit lukemaan ja analysoimaan Daikin Nepuran varastoimia mittaustuloksia liittyen laitteesi toimintaan.
Miten Daikin Nepura lämpöpumppujen pilvipalvelu toimii?
![](/content/ilmalampopumput/images_nepura/dcs_interface.jpg)
Daikin Nepura-sarjan ilmalämpöpumpuissa on mahdollista ohjata, seurata ja myös diagnosoida laitteen toimintaa etänä kunhan ilmalämpöpumppu on ollut kytkettynä Daikinin pilvipalveluun.
Säilötystä datasta voi ammattilaisemme analysoida toimintaa ja myös mahdollisia vikatilanteita etänä omalta työpisteeltään.
Asiakkaan tulee siis rekisteröityä ja yhdistää Daikin Nepura pilvipalveluun jolloin laitteen rekisteröimät mittauspisteet tallentuvat ja niistä saadaan kattavaa tietoa laitteen toiminnasta. Data ei ole tarkoitettu reaaliaikaiseen seurantaan vaan muutosten tarkkailuun pitkällä aikavälillä.
Perinteisesti jos halutaan laitteen dataa seurata on pitänyt laite kytkeä erilliseen testityökaluun kiinni fyysisesti ja jättää paikalleen esim viikoksi jolloin on saatu tuon viikon mittaustulokset muttei muuta.
Nyt pilvipalvelun välityksellä asentajamme voi tehdä saman käymättä paikalla ja paljon pitemmältä ajanjaksolta. Tuosta tiedosta saadaan hyvin helposti selville paljon asioita jotka ovat vaikuttamassa laitteen tuottaman energian määrään.
Tämä on ihan merkittävä muutos koko ilmalämpöpumppumarkkinalle ja tuo asiakkaallemme paljon oikeaa hyötyä.
Miten loppukäyttäjä sitten hyötyy Daikin Nepuran Cloud Servisestä?
Esimerkiksi kun on kulunut muutama vuosi asennuksesta ja haluat varmistaa että laite edelleen toimii erinomaisesti, voimme suostumuksellasi tutkia etänä laitteen toimintaa vaikkapa viimeisen kuukauden ajalta ja tutkia ammattilaisena olisiko tarvetta huoltoon vai toimiiko laite oikeissa rajoissa.
Voimme vaikkapa etänä tutkia onko laitteessa jokin akuutti vikakoodi ja mihin se liittyy ilman paikalla käymistä. Normaalisti tällainen vaatii käynnin paikalla ja etäluennalla vähennetään käyntikerrat minimiin.
Me Daikinin sertifioituna partnerina osaamme lukea saadusta datasta onko laitteesi kunnossa vai onko huolto tarpeen.
Daikin Nepura yrityskäytössä
Perinteisessä huoltosopimuksessa yrityksille, on ennakoivien huoltojen väli on perustunut aikaan tai jo havaittuihin hajoamisiin.
![](/content/ilmalampopumput/images_nepura/dcs_business.jpg)
Nepura pilvipalvelun (DCS) käytöllä voidaan ennakoivan huollon tarve perustaa mittauksiin ja turhia huoltokäyntejä ei tule. Daikin Nepuran Cloud Service mahdollistaa myös sen että me Lämpötilamestareilla saamme aina viestin automaattisesti pilvipalvelusta kun jokin parametri täyttyy.
Voit siis ulkoistaa tarvittaessa laitteesta huolehtimisen kokonaan meille ja kun havaitsemme jotain joka tarvitsee huomiotasi, saat ehdotuksemme huollon tekemisestä.